Leren en innoveren
10 december 2019

“Mijn ambitie? Professionaliseren om een betere docent te zijn”, vertelt Tineke van Rooij, docent aan  de School voor Zorg en Welzijn. Samen met 12 andere collega’s volgt zij sinds het begin van het schooljaar 2019 – 2020 de master Leren en Innoveren. Een post-HBO-opleiding voor docenten met een tweedegraads bevoegdheid. Fontys-docenten geven deze opleiding op een van onze eigen locaties. De opleiding duurt 2 jaar en elke week is er een lesdag.  

Innovatiekracht 
Initiatiefnemer om deze opleiding binnen Onderwijsgroep Tilburg aan te bieden, is directeur Robert Pinter. Hij wil de innovatiekracht binnen zijn school een boost geven. Hoe kan dat beter dan met een master waarin leren en innoveren centraal staan. Naast deze master opleiding loopt er nu ook een in company opleiding die leidt naar het Pedagogisch Didactisch Getuigschrift, een opleiding voor zij-instromers. En een master leidinggeven staat op een later tijdstip op de rol. 

“Ik merk nu al dat ik er iets aan heb. Ik heb meer zin in mijn werk. Een teamgenoot van mij volgt deze opleiding ook. Samen gaan we het geleerde wegzetten in het team. Ons hele team maakt zo een ontwikkeling door. In het onderzoek dat ik voor de master ga doen, ga ik vooral kijken naar praktijkleren. Hoe kunnen we instellingen en onderwijs beter bij elkaar brengen. Hoe kunnen we écht samen opleiden.”

Tineke

Opleidingsschool 
Onderwijsgroep Tilburg stimuleert actief het leren en ontwikkelen van haar medewerkers en wil graag een erkende opleidingsschool zijn. We werken hard om dat te realiseren. Het leren van bachelors en masters verbinden we steeds meer met het leren binnen de teams. Zo ontstaat een leergemeenschap waarin we van en met elkaar leren. De kwaliteit van het onderwijs krijgt hiermee een belangrijke impuls. 

Terug